عسل

همه چیز در باره عسل اقاقیا (Locusts)

اقاقیا (Locusts)

اقاقیا درختی بسیار زیبا و پر خاصیت است

این گیاه بدلیل دارا بودن ریشه های مقاوم‌از فرسایش خاک جلوگیری کرده و نگهدارنده خاک است و برای طبیعت مفید می‌باشد ۰

گل های اقاقیا خوشه ای واز شاخه درختان  آويزان می‌شوند ودر رنگ های متنوع و مختلفی بسته به نژاد آنها پدیدارمی‌شونداین ویژگی همراه با رایحه بسیار خوب وشهد فراوان این گل ها برای زنبورهای عسل جذابیت فراوانی ایجاد می کند

از آن  جهت که‌ زنبور عسل فقط طی ۷ تا ۱۰ روزدر یک دوره گل دهی امکان تولیدعسل اقاقیا را دارد این عسل از ارزش خاصی برخوردار است .

رنگ عسل اقاقیا بستگی به رنگ گل‌ آن دارد و بطور معمول نسبت به سایر عسل ها روشن تر است .

خواص عسل اقاقیا :

علاوه بر فواید منحصر به فرد عسل  از طریق آنزیم‌ها ی مختلف وبسیار مفیدی که زنبور عسل در فرآیند تولید  به آن اضافه می‌کند.

ویژگی‌های عسل اقاقیا :

در درمان مشکلات گوارشی  بسیار موثر است .

بعلت داشتن فیبر بالا در کاهش وزن ولاغری نقش مهمی دارد.

دارای طبعی گرم  است ،کاهش دهنده استرس وآرام بخش ونشاط آور است.

دارای خواص آنتی اکسیدان وانتی باکتریال  می‌باشد وبرای درمان سرما خوردگی وگلودرد بسیار مفید است بطوریکه در تهیه شربت‌های گیاهی که برای گلودرد تولید می‌شود مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این عسل در حفظ سطح گلیکوژن نسبت به سایر شیرین کننده ها برتر است بنابراین درانجام فعالیت‌های روزانه وهمچنین در حین انجام تمرینات ورزشی یک تامین کننده  انرژی بسیار مناسب و طبیعی است .

عسل اقاقیا دارای ویتامین ها ومواد معدنی فراوان است ودررفع زخم ها والتهابات پوستی وبر طرف کردن چین وچروک پوست مفید می‌باشد.

از آن جهت که گیاه اقاقیا گرده گل کمتری نسبت به سایر گل ها داردواکنش های آلرژیک آن در افرادی که نسبت به گرده گل حساسند کمتر  است  البته باز توصیه می‌شود  مانند  سایر عسل هاقبل ازاستفاده، تست  روی پوست انجام شود.

میزان فروکتوز این عسل نسبت به گلوکز آن بالاست بنابر این استفاده آن برای افراد دیابتی مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 11 =